تزریق چربی به نقاط مختلف بدن یکی از روش های زیبایی شناخته شده و پرطرفدار در دنیا محسوب می شود که با توجه به اینکه چربی از بدن خود فرد گرفته می شود، قابلیت تطبیق پذیری بالایی با بدن فرد دارد. در حقیقت در این روش از چربی به عنوان یک پر کننده طبیعی به منظور رفع عیوب ظاهری در صورت و بدن استفاده می شود.


امروزه روش های درمانی و زیبایی مختلفی با استفاده از متد تزریق چربی قابل انجام می باشد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از: تزریق چربی به گونه، لب، باسن، زیر چشم و... . اما آنچه که قصد داریم در ادامه در خصوص آن توضیحات جامعی در اختیار شما قرار دهیم، روش تزریق چربی به کنار ران یا "هیپ دیپ" می باشد. با ما همراه باشید.


معرفی روش تزریق چربی به اطراف ران

ایجاد گودی و فرو رفتگی یا اصطلاحا هیپ دیپ در ناحیه اطراف ران ها سبب ایجاد تغییرات ظاهری منفی در فرد می شود. بروز ایجاد گودی در این ناحیه از بدن سبب بیرون زدگی بیشتر استخوان لگن در فرد می شود که به موجب آن خوش فرمی بدن از بین خواهد رفت. بروز این اتفاق می تواند به دلایل گوناگون همچون عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، افزایش سن، تغییرات شدید در وزن (لاغری و چاقی شدید)، بیماری و... رخ دهد. اما از جمله راهکارهایی رفع این گودی و داشتن پاهای خوش فرم، تزریق چربی به اطراف ران می باشد که به واسطه خاصیت پرکنندگی طبیعی که چربی بدن دارد می توان گودی این ناحیه از بدن را از بین برد.


همانطور که گفته شده در روش تزریق چربی ابتدا با استفاده از دستگاه های ساکشن مخصوص چربی اضافه که در نواحی مختلفی از بدن فرد وجود دارد برداشت و در اطراف ذان و در قسمت های گود تزریق می شود تا گودی به طور کامل از بین برود. از سایر روش هایی که می توان با استفاده از آن ها اقدام به رفع فرو رفتگی اطراف ران نمود می توان به تزریق ژل کنار ران اشاره کرد. لازم به ذکر است از بین بردن گودی اطراف ران با استفاده از ورزش های تخصصی قابل انجام می باشد اما با توجه به زمان بر بودن و عدم حصول نتیجه دلخواه در بسیاری از افراد، انتخاب روش های تزریق چربی کنار ران و یا تزریق ژل روش های مناسب تری محسوب می شوند.

معرفی روش تزریق چربی به اطراف ران


نحوه انجام تزریق چربی به کنار ران

1. در مرحله اول پزشک متخصص اقدام به جلسه مشاوره در خصوص انجام این روش می نماید که در آن توضیحات کاملی در خصوص نحوه انجام برداشت و تزریق چربی به فرد داده می شود. در این مرحله پزشک اقدام به شناسایی نقاطی که احتیاج به تزریق چربی می باشد و همچنین انتخاب بهترین محل برای برداشت چربی می نماید.

2. در مرحله بعد که پروسه این روش زیبایی شروع می شود ابتدا فرد بیهوش خواهد شد و سپس توسط یک دستگاه ساکشن یا مکنده به میزان معین شده ای اقدام به برداشت چربی از محل مورد نظر می شود. چربی برداشت شده طی پروسه های خاص توسط دستگاه ها پایش و خالص می شود تا آماده تزریق به محل مورد نظر گردد.

3. چربی پالایش شده به وسیله سرنگ مخصوصی در نقاط از قبل تعیین شده و در زیر سطح پوست تزریق (در اطراف ران) تزریق می شود. پروسه تزریق بدین شکل است که به منظور یکدست شدن چربی در زیر پوست انجام فرایند تزریق به طور پی در پی می باشد.


چه افرادی می توانند اقدام به انجام این روش زیبایی نمایند؟

وجود چربی قابل برداشت یکی از نکاتی است که جهت انجام این کار می بایست به آن دقت کرد. پس کسانی که دارای چربی انباشته شده در بدن خود هستند کاندید مناسبی برای انجام این روش خواهند بود. علاوه بر این محدودیت سنی از دیگر نکاتی است که باید به آن دقت کرد. انجام تزریق چربی به اطراف ران تنها برای سنین 22 تا 55 سال قابل انجام می باشد.


کسانی که دائما در طول مدت کوتاه دچار افزایش و یا کاهش وزن می شوند، کاندیدای مناسبی برای انجام این روش زیبایی نخواهند بود. وجود بیماری های جسمی نیز امکان عدم قابل انجام بودن این روش را بالا می برد. به طور کلی بهترین کاندید برای انجام تزریق چربی به کنار ران کسانی هستند که دارای پوست سالم و جوان با خاصیت کشسانی بالا می باشند و بر همین اساس اصولا این روش  در افراد جوان تر نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است افرادی که اقدام به استعمال دخانیات می نمایند کاندید مناسبی برای انجام تزریق چربی نمی باشند.


تزریق چربی کنار ران چه مزایایی دارد؟

✔ خوش فرم شدن پا با ایجاد فرم ساعت شنی در نواحی ران و اطراف آن

✔ ماندگاری نسبتا بالا در صورت انجام دستورالعمل ها و مراقبت های لازم پس از انجام این روش زیبایی

✔ احتمال ایجاد هرگونه عارضه در روش تزریق چربی به اطراف ران بسیار کم می باشد.

✔ حصول نتیجه کاملا طبیعی پس از تزریق

✔ کوتاه بودن دوران نقاهت (در حدود 7 روز)

✔ عدم ایجاد حساسیت بدن به چربی تزریق شده به دلیل استفاده از چربی اضافی در بدن خود فرد


عوارض و معایب تزریق چربی به اطراف ران

مهم ترین عارضه در انجام روش تزریق چربی در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در حین و بعد از عمل ایجاد عفونت در محل برداشت چربی است که برای انجام این کار نیاز به ایجاد برش می باشد. تمیز نگه داشتن محل زخم در حین برداشت چربی و پس از اتمام پروسه تزریق دارای اهمیت زیادی به منظور عدم ایجاد عفونت می باشد.


جذب چربی و پخش شدن آن در دیگر نواحی بدن که منجر به فرو رفتگی مجدد در اطراف ران می شود از دیگر معایبی است که امکان بروز آن وجود دارد که فرد می بایست مجددا اقدام به انجام تزریق چربی نماید.


برخی دیگر از عوارض همچون درد، تورم و کبودی، سوزش و... که طی روز های اولیه امکان بروز آن ها بر برخی از افراد وجود دارد، امری کاملا طبیعی بوده و با گذشت زمان برطرف می شود.

عوارض و معایب تزریق چربی به اطراف ران


مراقبت های بعد از تزریق چربی به کنار ران شامل چه مواردی می شود؟

1. مصرف به موقع دارو های تجویز شده توسط پزشک پس از انجام تزریق

2. پرهیز از قرار گرفتن در آب همچون استخر، وان، سونا و... تا 7 روز پس از عمل

3. عدم قرار گیری در معرض آب گرم

4. خشک نگه داشتن و تمیز کردن محل برش داده شده تا یک هفته پس از تزریق

5. پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی سنگین و یا هرگونه تحرک های شدید تا دو هفته پس از تزریق


هزینه تزریق چربی به ران چقدر است؟

به طور کلی برای برآورد هزینه تزریق چربی کنار ران می بایست فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. انتخاب کلینیک و معتبر بودن آن، موقعیت مکانی کلینیک، تخصص پزشکان، امکانات و تجهیزاتی که از آن ها برای انجام تزریق چربی استفاده می شود، میزان برداشت چربی و نواحی که قصد تزریق آن می باشد و... همگی از جمله عوامل تاثیرگذار در هزینه تزریق چربی به کنار ران می باشد. بنابراین اگر قصد اطلاع از هزینه و یا سایر نکات در خصوص این روش زیبایی را داشته باشید می توانید به همکاران ما در مجموعه تهران بیوتی در ارتباط باشید.