چانه به شکل دهی صورت کمک می کند و همراه با خط فک، تعریف و خطوطی را برای بقیه ویژگی های صورت ایجاد می کند. برای کسانی که از چانه عقب رفته یا کوچک رنج می برند، می تواند این تصور را ایجاد کند که صورتشان بسیار کوتاه تر از آنچه هست است. تزریق فیلر به چانه یک روش زیبایی غیرجراحی برای کانتور صورت می باشد که خط فک مشخص تر ایجاد کرده و به زاویه سازی و جوانسازی صورت کمک می کند. تزریق ژل به چانه توسط فیلرهای موقت انجام می شوند که موادی ژل مانند بوده و جایگزین منانسبی برای افرادی هستند که تمایلی به انجام جراحی ندارند.


تزریق ژل به چانه

تزریق فیلر به چانه توسط یک پزشک متخصص و در مطب یا کلینیک انجام می شود، نیازی به بستری نداشته و فرد می تواند بعد از اتمام کار پزشک به خانه برود. بزرگ کردن چانه با تزریق ژل می تواند به ایجاد یک چانه قوی و ایجاد تعادل بصری بین بینی، گردن و گونه ها کمک کند. این روش برای مردان و زنانی مناسب است که زمان زیادی برای دوران نقاهت نداشته و روشی با انجام سریع و بدون نیاز به دوره بهبودی طولانی برای داشتن چانه ای کانتور شده می خواهند. تزریق فیلر چانه در عرض 30 تا 60 دقیقه انجام می شود و برای انجام آن نیاز به بی حسی موضعی می باشد.


انواع مختلفی از فیلر برای تزریق به چانه وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و پزشک با توجه به شرایط هر متقاضی بهترین نوع آن را انتخاب کند. پزشک با تزریق حجم مناسب فیلر در تاثیرگذارترین مکان، چانه را با ظرافت و با احتیاط شکل می دهد و زیبایی طبیعی چانه را برجسته می کند. به طور معمول از ژل هیالورونیک اسید، یک پروتئین قند طبیعی، برای تزریق ژل به صورت از جمله چانه استفاده می شود که مورد تایید FDA بوده و موجب آبرسانی ناحیه می شود. هیالورونیک اسید همچنین کلاژن سازی و تولید الاستین پوست را افزایش داده و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست حتی در عمق زیاد می شود. استفاده از این ژل تزریقی برای افرادی که برای اولین بار قصد انجام این روش غیر جراحی را دارند، توصیه می شود.

تزریق ژل به چانه


مهمترین مزایای تزریق ژل به چانه:

✔ تقویت و برجستگی چانه

✔ افزایش طرح خط فک و کانتور صورت

✔ بهبود تقارن صورت

✔ کاهش فرورفتگی خط چانه

✔ رفع چین و چروک ناحیه پایینی صورت

✔ کاهش افتادگی پوست و سفت کردن آن

✔ نتایجی سریع

✔ بازیابی حجم از دست رفته به دلیل افزایش سن


همچنین افرادی که حس می کنند چانه های خیلی طولانی یا تیز دارند، می توانند با تزریق ژل چانه های گردتر و هماهنگ با صورتشان دست یابند. این درمان اغلب با تزریق ژل به گونه همراه است تا ظاهری کانتوری داشته باشد. تزریق ژل به هر ناحیه صورت می توانند برای تقویت و هماهنگی با چانه برجسته استفاده شود، از جمله لب ها و بینی، و رفع چین و چروک های پوست.


میزان  ژل مورد نیاز برای تزریق به چانه

سوالی که برای اکثر متقاضیان پیش می آید این است که چند سی سی ژل برای تزریق به چانه نیاز است؟

میزان ژل مورد نیاز برای پر کردن چانه بسیار متغیر است به طوری که برای برخی از بیماران یک سی سی کافیست اما برخی دیگر به 5 سی سی برای رسیدن به نتیجه مورد نظرشان نیاز دارند. حجم ژل مورد نظر توسط پزشک بعد از ارزیابی و بررسی متقاضی مشخص می شود که به طور معمول در اولین جلسه تزریق از 3 سی سی بیشتر نخواهد بود. اگر مراجعه کننده در یک ماهگی از نتایج راضی نبود و تمایل به تزریق بیشتر ژل در چانه خود داشت، می تواند بعد از یک و 3 ماه تا زمانی که ظاهر مورد نظر به دست آید، فیلر پوستی بیشتری تزریق کند.


نتایج تزریق ژل به چانه چقدر ماندگاری دارد؟

بلافاصله بعد از تزریق ژل می توانید نتیجه مورد نظر از این روش را در چانه خود مشاهده کنید، اما به طور کلی حدود دو تا چهار هفته زمان نیاز است تا نتیجه نهایی تزریق ژل به چانه مشخص شود. دلیل این زمان برای مشخص شدن نتیجه، کاهش و از بین رفتن تورم احتمالی بعد از تزریق ژل چانه است که می تواند باعث بزرگتر دیده شدن آن شود که بعد از بهبودی کامل نتیجه طبیعی خواهد داشت. همچنین در طول این دوره ممکن است به دلیل تورم موجود، شاهد عدم تقارن در چانه خود شوید که با رفع آن این مسئله نیز برطرف خواهد شد.


نتایج تزریق ژل به چانه همانند سایر نواحی موقت بوده و چیزی در حدود 6 تا 12 ماه بسته به شرایط جسمی هر فرد و مراقبت های بعدی او ماندگاری دارد. با توجه به اینکه پزشک متخصص از کدام یک از فیلرها برای تزریق به چانه استفاده می کند نیز ممکن است ماندگاری آن متفاوت باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل چانه


مراقبت های بعد از تزریق ژل چانه

افرادی که تزریق فیلر چانه انجام داده اند، با پیروی از دستورالعمل های توصیه شده پزشک می توانند نتایج بدست آمده خود را بهبود ببخشند. به طور کلی مراقبت های بعد از تزریق ژل به چانه عبارتند از :

✔ حداقل تا 4 ساعت آرایش نکنید و تا روز بعد از هیچ ماده آرایشی، به خصوص محصولات اسیدی روی ناحیه استفاده نکنید.

✔ تا 24 ساعت ناحیه را لمس نکرده و فشاری به آن وارد نکنید.

✔ با مشورت پزشک می تواند از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده کنید.

✔ برای یک هفته هیچ فعالیت شدید و ورزش سنگینی انجام ندهید.

✔ تا یک هفته به سونا، جکوزی و استخر نروید و در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید.


همچنین با روش های زیر می توان به افزایش ماندگاری نتایج بعد از تزریق ژل به چانه دست یافت:

✔ سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب

✔ پیروی از روتین پوستی درست و متناسب

✔ استفاده از درمان های ترکیبی و تکمیلی


آیا تزریق ژل چانه عوارض دارد؟

بسیاری از افرادی که از این روش غیر جراحی استفاده می کنند، عوارض محدود و کوتاه مدتی را مشاهده کردند. این عوارض جانبی احتمالی شامل تورم، قرمزی و کبودی در ناحیه می باشد و تنها برای چند روز ماندگارند؛ اما این علائم به سرعت و خود به خود بهبود می یابند. ممکن است در طول مراحل تزریق یا بلافاصله بعد از آن کمی درد را تجربه کنید اما با توجه به تجربه و مهارت پزشک در کلینیک معتبر این درد و عوارض به حداقل می رسد. همانطور که گفته شد روش تزریق فیلر چانه نیازی به دوره نقاهت و استراحت نداشته و متقاضیان می توانند از روز بعد بدون مشکل به روال روزمره خود بازگردند. در صورتی که تزریق ژل به چانه در یک کلینیک معتبر یا توسط پزشک متخصص انجام نشود، ممکن است مشکلات و عوارض جانبی شدیدتری را به همراه داشته باشد که عبارتند از:

• نکروز (انسداد رگ های خونی)

• عفونت

• عدم تقارن

• درد شدید

• نیاز به جلسات بیشتر

• ماندگاری کوتاه مدت