اگرچه تزریق ژل اغلب برای صورت انجام می شوند، اما برای درمان نواحی مشکل دار خاص در بدن نیز عالی هستند. از آنجایی که پرکننده های پوستی باعث افزایش حجم شده و اثر صاف کنندگی دارند، برای بهبود موقت بسیاری از مشکلات در نواحی مانند دست ها، سینه و حتی پاها، عالی هستند. تزریق ژل به کنار ران یکی از روش هاییست که برای جوانسازی پوست این ناحیه، فرمدهی به پاها و رفع سلولیت انجام می شود. با افزایش سن، تغییراتی در ران ها رخ می دهد که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد، از جمله تغییر رنگدانه، پیری پوست، سلولیت، ترک های پوستی و شل شدن پوست؛ برای رفع این مشکلات ابتدا باید ران ها مورد ارزیابی قرار گیرند تا مشخص شود کدام درمان انتخاب مناسبی است.


تزریق فیلر برای چه قسمت هایی از بدن قابل استفاده است؟

✔ پوست دکلته (ناحیه زیر گردن و بالای سینه ها) با افزایش سن دچار چروک و خشکی می شود که می تواند زیبایی طبیعی این قسمت بدن را از بین ببرد. تزریق ژل و مواد کلاژن ساز برای رفع این مشکلات عالی هستند.

✔ می توان از تزریق ژل و چربی برای افزایش حجم و بهبود خطوط طبیعی بدن در ناحیه باسن استفاده کرد. علاوه بر این، تزریق ژل به باسن می تواند ظاهر سلولیت را بهبود بخشد و باعث رشد کلاژن جدید شود که به پوستی سفت تر و صاف تر می رسد.

✔ با گذشت سالها، پوست بالای بازوها نازک و دچار افتادگی می شود و باعث می شود بسیاری از افراد احساس کنند که باید بازوهای خود را پنهان کنند. اما برای رفع این مشکل ها و از بین بردن چین و چروک های دست ها، می توان از تزریق ژل استفاده کرد.

✔ با تزریق ژل به ناحیه زانو و ران علاوه بر جوانسازی پوست این ناحیه، می توان به رفع مشکلاتی همچون آرتروز و سلولیت نیز کمک کرد.

تزریق ژل به کنار ران


تزریق ژل به کنار ران

تزریق ژل ران، درمان زیبایی است که برای افزایش حجم، کانتور و صافی ناحیه ران طراحی شده، این روش نگرانی هایی مانند شلی پوست، سلولیت و کاهش حجم به دلیل افزایش سن یا نوسانات وزن را برطرف می کند. تزریق فیلر به ران همچنین می تواند عدم تقارن را اصلاح کرده و بی نظمی هایی را که اغلب ناشی از روش هایی مانند لیپوساکشن هستند، برطرف کند. هدف اصلی این پرکننده ها جوانسازی ناحیه ران است که باعث می شود خوش فرم و شادابتر به نظر برسد. فیلرهای ران یک جایگزین غیرجراحی برای روش های تهاجمی کانتورینگ بدن است که نتایج فوری با حداقل زمان نیاز به استراحت را ارائه می دهد. تزریق ژل به کنار ران یک درمان برای افزایش زیبایی پاها به شکل دلخواه است، از آنجایی که نوع و مقدار فیلر برای هر ناحیه تنظیم می شود، می توان با این روش مطابق با خواسته های متقاضی به فرمدهی پاهای او پرداخت.


بهترین ژل تزریقی برای ایجاد حجم و کانتورینگ در ران ها به نیازهای فردی بستگی دارد، اما معمولاً از فیلرهای اسید هیالورونیک و پلی ال-لاکتیک اسید استفاده می شود. اسید هیالورونیک (HA) یک عامل پذیرفته شده بیشتر برای تزریق ژل به پوست صورت در پزشکی زیبایی استفاده می شود. ایمنی، کارایی و پتانسیل نتایج برگشت پذیر، تزریق ژل ران را به گزینه ای جذاب برای کسانی که به دنبال بهبود بدن، بدون جراحی هستند تبدیل می کند.


تزریق ژل به ران برای درمان سلولیت

در حالی که تکنیک های دیگری برای شکستن نوارهایی که باعث سلولیت می شوند وجود دارد، اما این فضاهای خالی باید پر و سفت و پوست باید ضخیم شود؛ تزریق ژل به کنار ران سنگ بنای اصلی درمان سلولیت می باشد. البته می توان از ترکیبی از تکنیک های جوانسازی و تزریق فیلر برای پر کردن فرورفتگی ها و ضخیم شدن پوست استفاده کرد که حتی با یک جلسه درمان به نتایج شگفت انگیزی می رسد.


فیلرهایی که برای تزریق ژل به ران استفاده می شوند با تولید کلاژن، درم را تقویت می کنند، این یک مفهوم متفاوت در مقایسه با پرکننده های اسید هیالورونیک است که عمدتاً برای اصلاح حجمی صورت استفاده می شود. تقویت درم با نیروهای اکستروژن بالای ایجاد شده توسط هیپودرم مقابله می کند، هیپودرم حاوی لوبول هایی از بافت چربی است. یکی از دلایل اصلی سلولیت فتق توده چربی است که ظاهری موج دار به ناحیه می دهد. برای درمان سلولیت کنار ران روش های تحریک کلاژن در ترکیب با تزریق ژل استفاده می شود، در مرحله دوم با دستگاه هایی از جمله فرکانس رادیویی RF و انرژی الکترومغناطیسی به کار برده می شود.


تزریق ژل به کنار ران چه مزایایی دارد؟

پرکننده های محرک کلاژن لایه پوست را تقویت می کنند و باعث کاهش خروج بافت چربی از لایه زیرین پوست می شوند. علاوه بر مزایای زیبایی شناختی و کاربردی که این روش دارد، دو مزیت مهم دیگر نیز همراه آن است:

1- پس از تزریق ژل به ران، می توانید بلافاصله به زندگی عادی خود بازگردید، بنابراین نیاز به دوران نقاهت نبوده و کار و زندگی روزمره شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. همچنین این درمان برای کسانی که می خواهند بدون توجه اطرافیان خود تغییراتی ایجاد کنند، توصیه می شود.

2- از آنجایی که در این روش از چاقوی جراحی استفاده نمی شود، خطر آن کم است و هیچ جای زخمی بر جای نمی گذارد، بنابراین بی خطر است.


زمان مشاهده و ماندگاری تزریق ژل به کنار ران

از آنجایی که 2 تا 6 ماه طول می کشد تا سیستم ایمنی بدن شما کلاژن تولید کند، نتایج حاصل از تزریق ژل به کنار ران این بازه زمانی را منعکس می کند. زمان مشاهده نتایج نهایی در این روش حدود 2 تا 4 ماه می باشد، به یاد داشته باشید که هدف از پرکننده های محرک کلاژن، تحریک سیستم ایمنی بدن شما برای تولید کلاژن است و پرکننده های پوستی هیالورونیک اسید برای اصلاح حجم استفاده می شوند.


به طور کلی زمان انجام تزریق ژل به ران با توجه به وسعت ناحیه 30 دقیقه تا یک ساعت می باشد و ریکاوری و بهبودی کامل آن یک تا دو هفته زمان نیاز دارد. ماندگاری این روش نیز با توجه نوع فیلر می تواند متفاوت باشد، معمولا فیلرهای هیالورونیک اسید بین 8 تا 12 ماه و پرکننده های محرک کلاژن بین 2 تا 5 سال دوام خواهند داشت. برای مناطق کوچک می توانید با یک درمان نتیجه خوبی را انتظار داشته باشید اما با توجه به وسعت ناحیه و شدت سلولیت ممکن است پزشک به شما 1 تا 4 جلسه درمانی تزریق ژل به کنار ران پیشنهاد کند، همچنین توصیه می شود بین 6 تا 12 هفته فاصله بین جلسات وجود داشته باشد.

ماندگاری تزریق ژل به کنار ران


عوارض جانبی احتمالی در درمان سلولیت با ژل چیست؟

مانند هر روش دیگری، بعد از تزریق ژل به ران عوارض جانبی ممکن است رخ دهد، این عوارض جانبی اغلب جزئی و خود محدود شونده هستند. عوارض جانبی احتمالی بعد از تزریق ژل ران عبارتند از:

• در اکثر موارد کبودی دیده می شود که اغلب تا 2 هفته ممکن است ادامه پیدا کند.

• تورم، قرمزی و خارش ممکن است از چند روز تا یک هفته طول بکشد.

• بی حسی گذرا عارضه شایع تزریق ژل به کنار ران است.

• در صورت خونریزی داخلی، طی 1 هفته کاهش می یابد.

• توده ها و ندول ها در 5% موارد دیده می شوند. می 3-7 ماه طول بکشد.

• در موارد نادر، آلرژی، عدم دریافت نتیجه و عفونت ممکن است رخ دهد.


اگر پس از تزریق ژل به ران قرمزی یا تورم شدید رخ داد یا اگر عوارض جانبی شما برای مدت طولانی از بین نرفت، لطفاً در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید.