تزریق بوتاکس یکی از روش های درمانی و زیبایی در عصر امروز محسوب می شود که با توجه به ویژگی هایی که انجام این روش دارد، می تواند در درمان بسیاری از مشکلات هم چاره ساز باشد. تعریق کف دست از جمله مشکلاتی است که به دلایل مختلف در بسیاری از افراد شایع می باشد. این بیماری مزمن دارای مقاومت زیادی نسبت به اکثر درمان ها می باشد که یکی از بهترین روش های درمان آن تا به امروز، تزریق بوتاکس می باشد. استفاده از روش تزریق بوتاکس کف دست برای درمان تعریق از جمله کاربرد های استفاده از بوتاکس می باشد که در ادامه توضیحات جامعی در خصوص آن خواهیم داد.


درمان تعریق دست با تزریق بوتاکس

بوتاکس در واقع نوعی سم تضعیف شده بوتولینوم می باشد که با استفاده از آن می توان اقدام به ایجاد اختلال در عصب های ناحیه تزریق نمود. شایع ترین کاربرد استفاده از این ماده در رفع چین و چروک های پوست به منظور جوانسازی می باشد. اما به جز استفاده از بوتاکس برای درمان های زیبایی، انجام تزریق بوتاکس دارای کاربرد های دیگری همچون رفع تعریق دست می باشد.


هیپرهیدروزیس یا همان تعریق کف دست از جمله شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد دچار آن می شوند. بروز این اتفاق سبب مشکلات زیادی در ایجاد ارتباط با سایرین می شود.


استفاده از روش تزریق بوتاکس کف دست یکی از بهترین راهکار ها برای درمان این عارضه محسوب می شود. در واقع با استفاده از این روش درمانی می توان غدد عرق را در ناحیه کف دست که سبب انتشار استیل کولین می شود، تا 80 الی 90 درصد متوقف نمود. با توجه به این که این روش درمانی جز روش های کم عارضه و غیر تهاجمی می باشد، امروزه بسیاری از افراد به منظور رفع تعریق دست های خود از تزریق بوتاکس استفاده می نمایند.


پیش از انجام تزریق پزشک متخصص نقاط مورد نیاز جهت تزریق را علامت گذاری می نماید. عموما فواصل نقاط مورد نظر جهت تزریق بین 1 تا 2 سانتی متر از یکدیگر می باشند که بر اساس میزان واحد های مورد نیاز تزریق بوتاکس تعداد نقاط در کف دست هر فرد متغیر خواهد بود. افرادی که میزان تعریق آن ها بسیار شدید می باشد به تعداد نقاط تزریق بیشتر نیاز خواهند داشت.

درمان تعریق دست با تزریق بوتاکس


روند انجام تزریق بوتاکس کف دست

انجام این روش درمانی بسیار ساده بوده و بدون نیاز به انجام استراحت و گذراندن دوران نقاهت قابل انجام می باشد. پزشک متخصص در ابتدا با استفاده از بی حسی موضعی نواحی نیاز به تزریق را بی حس می نماید تا در هنگام تزریق بوتاکس هیچگونه دردی در محل تزریق احساس نشود. سپس واحد یا دوز های تزریق که از پیش توسط پزشک تعیین گردیده است با کف دست و در محل مورد نظر تزریق خواهد شد. میزان دوز مورد نیاز برای تزریق بر اساس شرایط هر فرد متفاوت می باشد اما به طور متوسط میزان 100 واحد برای انجام تزریق بوتاکس کف دست (تزریق در 20 الی 30 نقطه از کف هر دست) کفایت می کند.


آمادگی های لازم پیش از تزریق بوتاکس

همانطور که گفته شد روند انجام این روش به مراقبت های قبل و بعد خاصی احتیاج ندارد. اما به منظور حصول بهترین نتیجه و کمترین عارضه، قبل از انجام تزریق بوتاکس کف دست موارد زیر رعایت گردد:

✔ به مدت 14 روز پیش از انجام تزریق از کلیه دارو هایی که سبب رقیق شدن خون می شوند پرهیز شود. این داروها شمال آسپرین، ویتامین E، مکمل های غذایی همچون امگا 3، وارفارین و... می شود. دلیل پرهیز از داروهای رقیق کننده خون، عدم ایجاد خونریزی حین تزریق بوتاکس می باشد.

✔ به مدت 2 روز پیش از انجام تزریق بوتاکس کف دست مصرف کلیه مواد دخانی همچون سیگار، قلیان و... متوقف گردد. علاوه بر این، مصرف نوشیدنی های الکی را به مدت حداقل 48 ساعت متوقف نمایید. عدم مصرف موارد اشاره شده به بهبود هرچه سریع تر شما بعد از تزریق بوتاکس کمک می نماید.

✔ عدم مصرف غذاهای پرچرب طی یک هفته پیش از تزریق به منظور کاهش میزان تورم و التهاب دست بعد از تزریق بوتاکس و بهبود سریع تر


بعد از تزریق بوتاکس کف دست به چه مراقبت هایی احتیاج است؟

1. پرهیز از مصرف الکل و دخانیات به مدت حداقل 48 ساعت پس از تزریق

2. چنانچه نقاط تزریق بوتاکس در کف دست متورم شده است، می توانید از کمپرس یخ جهت بهبود سریع تر استفاده نمایید.

3. طی روز های اولیه دست خود را همواره تمیز و خشک نگه دارید.


به طور کلی برای تزریق بوتاکس کف دست نیاز به مراقبت های ویژه ای نمی باشد و فرد می تواند بلافاصله پس از انجام تزریق به روند عادی و امور روزمره خود رسیدگی نماید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس کف دست


تزریق بوتاکس کف دست دارای چه عوارضی می باشد؟

روش درمان بیماری هیپرهیدروزیس یا همان تعریق کف دست با استفاده از تزریق بوتاکس جز روش های بی خطر و کم عارضه محسوب می شود. لازم به ذکر است که انجام این روش درمانی حتما می بایست توسط کلینیک های معتبر و تحت نظر پزشکان متخصص انجام شود. در صورت عدم انجام اصولی تزریق بوتاکس کف دست توسط افراد غیر متخصص، خطرات جدی شامل فلج شدن و... وجود دارد.


از مهم ترین و بارز ترین عوارض این روش درمانی می توان به تورم، کبودی و ضعف عضلانی طی روزهای اولیه اشاره کرد که تمامی این گونه از مشکلات به سرعت از بین خواهند رفت. همچنین احتمال ایجاد تعریق بیشتر در سایر نقاط بدن به دلیل مسدود شدن راه تخلیه از دست در برخی از افراد از دیگر عوارض احتمالی این روش درمانی می باشد.


این روش درمانی برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

بانوان باردار و یا شیرده بهتر است از انجام تزریق بوتاکس کف دست به منظور عدم آسیب احتمالی به جنین یا نوزاد اجتناب نمایند. همچنین افرادی که دارای بیماری های عصبی و یا عضلانی هستند انجام این روش درمانی پیش از بهبود برای آن ها توصیه نمی شود.


به منظور انجام تزریق بوتاکس به کف دست، پیش از هرچیز مشورت با پزشک متخصص جهت انجام این کار می بایست جز اولویت های فرد قرار گیرد.


قیمت تزریق بوتاکس کف دست چقدر است؟

همانطور که گفته شد میزان واحد تزریق برای هر فرد با توجه به میزان تعریق دست ها متفاوت می باشد. این موضوع در قیمت تزریق بوتاکس کف دست تاثیر مستقیم داشته و هرچه نقاط مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه تزریق بوتاکس افزایش می یابد.


به طور کلی عوامل مختلفی از جمله تخصص پزشک، انجام تزریق در کلینیک های معتبر، میزان واحد تزریق، نوع و برند بوتاکس و... در هزینه تزریق بوتاکس کف دست دخیل هستند. جهت برآورد هزینه این روش درمانی می توانید با تعیین وقت قبلی جهت مشاوره به کلینیک زیبایی تهران بیوتی مراجعه نمایید.