حذف چربی چانه که به عنوان جراحی غبغب یا ساکشن غبغب نیز شناخته می شود، یک روش زیبایی است که شامل از بین بردن چربی اضافی از زیر چانه و گردن برای ایجاد خط فک مشخص تر است. لیپوساکشن غبغب امکان ساکشن بسیار دقیق و موضعی را فراهم می کند و چانه و قسمت پایین صورت را هدف قرار میدهد، جایی که کاهش وزن یا رژیم غذایی و فعالیت ورزشی تاثیر چندانی ندارد. جراحی ساکشن غبغب که به عنوان لیپوماتیک چانه نیز در نظر گرفته می شود، یکی از روش های بسیار محبوب به دلیل نتایج شگفت انگیز طبیعی و خیره کننده ای است که می تواند ایجاد کند.


چه عواملی چربی اضافی در غبغب ایجاد می کند؟

غبغب بزرگ یک مشکل شایع است که به دلیل رسوب چربی اضافی زیر چانه و گردن ایجاد می شود که می تواند ناشی از افزایش وزن، سن یا ژنتیک باشد. هنگامی که افراد وزن اضافه می کنند، چربی ابتدا در صورت و گردن آنها ذخیره می شود، قبل از اینکه در جای دیگری از بدن انباشته شوند. افزایش سن همچنین بر توزیع چربی صورت تأثیر می گذارد زیرا پوست شل می شود و به نیروی جاذبه اجازه می دهد تا چربی اضافی را به سمت پایین، به خصوص غبغب بکشد. عامل دیگر موثر بر اندازه بزرگ غبغب، ژنتیک می باشد، برخی افراد مستعد انباشته شدن چربی بیشتری در نواحی خاصی از صورت خود از جمله غبغب هستند. در حالی که چندین گزینه درمانی برای حذف چربی اضافی غبغب در دسترس است، ساکشن غبغب نتایج کم تهاجمی و طولانی تری را ارائه می دهد که می تواند با عادات سبک زندگی سالم دائمی باشد.


مزایای ساکشن غبغب

اگر چربی اضافی زیر چانه شما به دلیل ژنتیک ایجاد شده باشد، حتی رژیم غذایی و ورزش ممکن است به بهبود ظاهر این ناحیه کمکی نمی کند و تنها روش مناسب با بهترین نتیجه و کمترین عوارض، ساکشن غبغب می باشد. در مقایسه با جراحی های پلاستیک تهاجمی تر مانند جراحی شکم یا حتی لیپوساکشن تمام بدن، ساکشن غبغب یک جراحی بسیار کوچک است و به دلیل نیاز به چند برش کوچک و دوره نقاهت کوتاه مدت، کم تهاجمی است.

✔ درمان چربی اضافی غبغب

✔ جوانسازی قسمت پایین صورت

✔ بهبود کانتور صورت

مزایای ساکشن غبغب


در جایی که چربی اضافی روی بدن وجود داشته باشد، پوست کشیده می شود تا آن چربی را در خود جای دهد، بنابراین اگر چربی اضافی در غبغب خود داشته باشید، با افزایش سن، پوست بیش از حد طبیعی خود کشیده می شود و در نهایت باعث افتادگی و شل شدن پوست این ناحیه می شود. شما می توانید با از بین بردن چربی اضافی توسط ساکشن غبغب به عقب کشیدن پوست کمک کنید که به طور ایده آل می توانید شلی پوست را با افزایش سن کاهش دهید.


ساکشن غبغب چگونه انجام می شود؟

ساکشن غبغب برای حذف چربی های اضافی با توجه به میزان چربی ناخواسته، معمولاً تحت بی حسی موضعی یا در شرایط خاصی با بیهوشی کامل انجام می شود. این یک روش جراحی نسبتا جزئی در نظر گرفته می شود و مدت زمان جراحی بسته به میزان برداشت چربی اضافی می تواند متفاوت باشد اما معمولا بین نیم تا یک ساعت زمان می خواهد. جراحی غبغب یک روش سرپایی در است، این بدان معناست که وقتی کار تمام شد، در صورت تایید پزشک می توانید به خانه بروید.


در طول عمل، جراح معمولاً یک یا چند برش کوچک (به طول چند میلیمتر) در زیر چانه یا در چین های طبیعی غبغب و گردن ایجاد می کند. سپس از طریق این برش ها، یک کانول نازک (یک لوله فلزی توخالی) به بافت چربی وارد می شود و از آن برای مکش رسوبات چربی اضافی استفاده می شود و به طور موثر حجم و خطوط غبغب را کاهش می دهد. در آخرین مرحله ساکشن غبغب جراح برش های ایجاد شده را بخیه می زند و پانسمان روی آنها قرار میگیرد، پس از نظارت توسط جراح در اتاق ریکاوری می توانید به منزل خود بازگردید.

ساکشن غبغب چگونه انجام می شود؟


چه افرادی کاندید مناسبی برای ساکشن غبغب هستند؟

ساکشن غبغب برای افرادی مناسب است که از سلامت کلی خوبی برخوردارند، انتظارات واقع بینانه دارند و ظاهر چربی اضافی زیر چانه آزارشان می دهد. برای بررسی دقیق اینکه آیا شرایط لازم برای این جراحی را دارید یا خیر تنها با معاینه توسط یک پزشک متخصص قابل تایید است، به طور کلی ساکشن غبغب برای افرادی مناسب است که:

• چربی اضافی در اطراف چانه دارند.

• یک غبغب بزرگ دارند.

• پوست اضافی و افتادگی پوست گردن دارند. ​​​​

• پیری قسمت پایین صورت و گردن دارند.

• چروک های اضافه روی گردن خود دارند.

همه افراد کاندیدای مناسبی برای جراحی غبغب توسط لیپوساکشن نیستند؛ به عنوان مثال کسانی که افتادگی بیش از حد پوست گردن دارند نمی توانند از این روش نتایج خوبی بدست آورند. برخی از شرایط پزشکی نیز ممکن است افراد را واجد شرایط جراحی غبغب نکند، از جمله افرادی که دارای مشکلات تیروئید یا اختلالات خونریزی هستند ممکن است با خطر بیشتری از عوارض روبرو شوند. همچنین در مواردی که چربی اضافی غبغب به دلیل چاقی ایجاد شده است، به فرد توصیه می شود ابتدا وزن خود را کاهش دهد و سپس ارزیابی کند که آیا ساکشن غبغب ضروری است یا خیر.

چه افرادی کاندید مناسبی برای ساکشن غبغب هستند؟


بهبودی و ماندگاری ساکشن غبغب به چه صورت است؟

پس از جراحی غبغب، بیماران ممکن است کمی تورم، کبودی و ناراحتی را در ناحیه تحت درمان تجربه کنند، که مانند هر روش جراحی دیگر طبیعی است. به طور معمول برای کمک به کنترل تورم و کمک به روند بهبود، یک لباس فشرده سازی مخصوص دور گردن تجویز شود که باید تا زمان توصیه شده مرتبا استفاده شود. زمان بهبودی بعد از ساکشن غبغب می تواند متفاوت باشد، اما بیشتر افراد می توانند در عرض یک یا دو هفته به فعالیت های عادی خود بازگردند. در طول چند روز اول پس از جراحی، ممکن است کمی درد و ناراحتی را تجربه کنید، اما این درد به سرعت از بین می رود که البته پزشک برای کاهش آن به شما داروهای مناسب خواهد داد. همچنین باید در نظر داشته باشید که هر روش جراحی که نیاز به برش داشته باشد، جای زخم ایجاد می کند، خبر خوب این است که اسکارهای ناشی از ساکشن غبغب بسیار کوچک هستند و با مراقبت های بعدی در زمان کوتاهی از بین خواهند رفت.


نتایج جراحی غبغب می تواند دائمی در نظر گرفته شود، زیرا سلول های چربی برداشته شده در طی لیپوساکشن معمولاً دوباره رشد نمی کنند، با این حال افزایش وزن شدید و ورزش نکردن می تواند مجددا چربی های این ناحیه را بازگرداند. البته روند طبیعی پیری ممکن است تا حدودی به افزایش چربی یا افتادگی پوست غبغب منجر می شود، اما حفظ یک سبک زندگی سالم و تثبیت وزن برای جلوگیری از تشکیل رسوبات جدید چربی و افزایش ماندگاری نتیجه ساکشن غبغب کمک کند.