کار کردن در بیرون یا پشت کامپیوتر و قرار گرفتن زیاد در مقابل نور خورشید ممکن است باعث تسریع یا ایجاد خط اخم شود. از طرفی خطوط لبخند نشانه خنده و حالات شما در طول سال ها هستند و با افزایش سن، برجسته تر می شوند. این خطوط شما را پیرتر و خسته تر نشان می دهند و به همین دلیل بسیاری از افراد در سنین 30 سالگی به استفاده از درمان های زیبایی صورت روی می آورند. تزریق ژل به خط لبخند و اخم یکی از بهترین درمان های زیبایی برای از بین بردن و کاهش خطوط و چین و چروک های صورت می باشد.


دلایل ایجاد خط لبخند و اخم

خطوط اخم بین ابروها و خطوط اطراف دهان به دلیل استفاده مداوم از ماهیچه های صورت ایجاد می شود و می تواند چهره را ناراضی، عصبی و همچنین پیر نشان دهد. خطوط لبخند که به نام چین نازولبیال شناخته می شود، از لبه های بینی تا گوشه های دهان به شکل خم کشیده می شوند، به عنوان بخشی از فرآیند پیری، سطح کلاژن در پوست به مرور زمان کاهش می یابد که منجر به علائم مختلفی از پیری از جمله این خطوط می شود. کلاژن و الاستین دو پروتئین حیاتی برای حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست هستند، کاهش تولید آنها نقش مهمی در عمیق تر شدن خطوط لبخند و اخم بازی می کند. علاوه بر این، حرکات تکراری ماهیچه ها در طول سال ها، همراه با جاذبه، به شکل گیری و برجسته شدن این خطوط کمک می کنند؛ با گذشت زمان انعطاف پذیری پوست نیز کاهش یافته، که منجر به ایجاد خطوط ساکن می شود، خطوطی که حتی زمانی که اخم نمی کنیم یا نمی خندیم هم باقی می مانند.


علاوه بر افزایش سن و فعالیت بیش از حد عضلات، سایر عوامل مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عوامل استرس زا و عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، می توانند این خطوط را بیشتر برجسته کنند و اغلب باعث می شوند افراد مسن تر از آنچه هستند به نظر برسند. در حالی که این خطوط بخشی طبیعی از پیری پوست هستند، بسیاری از افراد به دنبال درمان هایی برای به حداقل رساندن ظاهر چین و چروک خود هستند تا ظاهری جوان تر داشته باشند.


تزریق فیلر به خط لبخند و اخم

فیلرها مواد ژل مانندی هستند که به زیر پوست تزریق می شوند و به همین دلیل به نام تزریق ژل شناخته می شوند که حجم از دست رفته را بازیابی کرده، چروک ها را صاف کرده و خطوط صورت را بهبود می بخشند. علم پشت تزریق ژل علاوه بر ظرفیت آن برای جایگزینی حجم از دست رفته، تحریک تولید کلاژن می باشد که در نتیجه صورت را صاف می کند. رایج ترین نوع فیلر که برای درمان خطوط لبخند و اخم استفاده می شود، فیلرهای اسید هیالورونیک هستند، به این دلیل که آنها ماندگاری طولانی مدت، ایمنی و اثربخشی دارند. نتیجه این روش فوری است و می توانید بلافاصله روند عادی زندگی خود را ادامه دهید، در واقع روش تزریق فیلر به خط لبخند و اخم به طور قابل توجهی سریع است و حدود 15 دقیقه طول می کشد.

تزریق فیلر به خط لبخند و اخم


درک علل ریشه ای خطوط لبخند و اخم، زمینه را برای بررسی گزینه های مختلف درمانی فراهم می کند، تزریق ژل به خط لبخند و اخم می تواند حجم از دست رفته را پر کند، بنابراین ظاهر خطوط را کاهش داده و پوستی صاف و جوان تر را بازیابی می کند. این روش درمانی هم به منبع مشکل که کاهش حجم است و هم نشانه آن که خطوط عمیق اخم و لبخند است، می پردازد. کسانی که چین و چروک های خط اخم و لبخند متوسط ​​تا شدید دارند یا خطوط پوست صورتشان در هنگام استراحت نیز مشخص است، کاندیدهای خوبی برای تزریق فیلر خط لبخند و اخم هستند.


تزریق ژل به خط اخم و لبخند چگونه انجام می شود؟

تزریق ژل برای رفع خطوط لبخند و اخم با یک مشاوره جامع آغاز می شود، که در طول آن شما اهداف زیبایی شناختی خود را با پزشک درمان گذاشته و فرآیند درمان را به طور عمیق درک می کنید. می توان گفت که تزریق ژل به خط اخم یکی از پیچیده ترین نواحی صورت برای این درمان است، این ناحیه آناتومی داخلی پیچیده ای دارد و به همین دلیل بهتر است به پزشکان باتجربه و متخصص در این زمینه مراجعه کنید. یک پزشک مجرب می تواند با دقت تزریق ژل به خط لبخند و اخم را انجام دهد تا حجم مورد نیاز را به شکاف های این خطوط بدهد و آنها را از بین ببرد.


از بی حسی موضعی برای افزایش سهولت این درمان استفاده می شود، تزریق ژل به خطوط لبخند و اخم با استفاده از کانولا انجام می شود، زیرا این امر به میزان قابل توجهی عوارض و خطرات احتمالی این روش را کاهش می دهد. مقدار فیلر مورد نیاز برای درمان خطوط اخم و لبخند بستگی به شدت شیارهای پوست صورت شما و نتیجه دلخواه شما دارد. گاهی اوقات پزشکان با تزریق ژل به گونه می توانند به طور غیر مستقیم خطوط لبخند را نیز پرحجم کرده و از بین ببرند، زیرا این تزریق از ناحیه میانی صورت پشتیبانی می کند.


ماندگاری نتایج تزریق ژل به خط اخم و لبخند

پس از دریافت ژل صورت برای از بین بردن خطوط، بهبودی فوری در خطوط اخم و لبخند خود را تجربه می کنید، اما نتیجه نهایی بعد از کاهش تورم احتمالی و در حدود یک تا دو هفته بعد مشخص خواهد شد. تزریق ژل به خط لبخند و اخم نسبت به روش های زیبایی مشابه ماندگاری بیشتری دارد اما این زمان به نوع فیلر پوستی مورد استفاده، عادات سبک زندگی و متابولیسم بدن هر فرد متفاوت است. به طور کلی، بیشتر فیلرها تنها نتایج موقتی را ارائه می دهند زیرا بدن به تدریج ژل دریافتی را تجزیه کرده و اسید هیالورونیک را جذب می کند. معمولا ماندگاری تزریق ژل بین 10 تا 20 ماه در نظر گرفته می شود که با تکرار این درمان هر 12 تا 24 ماه یکبار می توانید ظاهر جوان خود را حفظ کنید.


آیا تزریق ژل به خط اخم یا خط لبخند بی خطر است؟

برای تزریق ژل مانند سایر روش های درمانی و زیبایی در ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشکتان خواهید داشت که در آن تاریخچه پزشکی و سلامت فعلی شما به طور کامل بررسی می شود. در این جلسه پزشک بررسی می کند که آیا کاندید مناسبی برای تزریق ژل به خط لبخند و اخم هستید یا خیر، همچنین مقدار فیلر مورد نظر و نقاط تزریق مشخص خواهد شد. این مرحله برای رد هرگونه خطر یا عوارض احتمالی ضروری است، هنگامی که تایید پزشک را برای این روش دریافت کردید، عمل تزریق ژل در یک محیط تمیز و کنترل شده انجام می شود تا خطرات احتمالی به حداقل برسد.

آیا تزریق ژل به خط اخم یا خط لبخند بی خطر است؟


واکنش های آلرژیک در اثر تزریق ژل بسیار بعید است و به همین دلیل پزشک سابقه پزشکی شما و داروهای مصرفی را بررسی می کند تا یک درمان کاملا مطمئن داشته باشید. پس از دریافت ژل خط اخم و لبخند، برای اطمینان از روند بهبودی و بهترین نتایج ممکن، مراقبت های بعدی به شما گوشزد خواهد شد.


مراقبت های بعد از تزریق فیلر به خط لبخند و اخم

برای تزریق ژل به خط لبخند و اخم بهتر است آمادگی داشته باشید و از نوشیدن الکل، ورزش شدید و داروهای رقیق کننده خون از روز قبل خودداری کنید، همچنین برای دریافت فیلر بهتر است آرایش نداشته باشید. تورم، کبودی و بی حسی موقت نواحی ممکن است بعد از تزریق فیلر رخ دهد که معمولا بسیار خفیف بوده و در عرض دو تا سه روز بهبود می یابد. همانطور که گفته شد با پیروی از مراقبت های بعدی که توسط پزشک به شما گفته شده می توانید سریعتر بهبود یافته و ماندگاری آن را افزایش دهید؛ این مراقبت ها به طور کلی عبارتند از:

✔ تا روز بعد ازتزریق ژل به خط اخم و لبخند از مواد آرایشی استفاده نکنید، حتی مرطوب کننده یا پاک کننده های شیمیایی.

✔ ممکن است پزشک توصیه کند در 12 ساعت اول از کمپرس یخ در ناحیه تحت درمان استفاده کنید، به مدت 15 دقیقه در هر ساعت.

✔ به مدت 7 روز از اعمال فشار و لمس شدید نواحی تزریق شده خودداری کنید.

✔ از خوابیدن به پهلو یا شکم تا 24 ساعت پس از درمان خودداری کنید تا از پراکندگی محصول جلوگیری شود. اگر تورم داشتید، برای کاهش تورم، ۲ تا ۳ روز با سر بالاتر از بدن بخوابید.

✔ حداقل تا سه روز بعد از تزریق ژل به خط لبخند و اخم سیگار نکشید و نوشیدنی الکلی ننوشید.

✔ تا 30 روز پس از تزریق فیلر از انجام کارهای دندانپزشکی خودداری کنید.